Az egész 2012 nyarán kezdődött. Régóta álmodoztam egy autóról, de sosem gondoltam komolyan. Imádom a régi olasz kockaautókat, egy-két francia kultautót, de a végén inkább a vélemények alapján döntöttem. Az MX-5-ről mindenhol jót olvastam, első szériás (NA), bukólámpás keménytetővel nagyon tetszett. Nézegettem a hirdetéseket, beállítottam hahun hogy jöjjenek a levelek. Fejben láttam ahogy bepréselem magam az autóba, az utazás a cél, a csajom meg én... stb. Nézelődtem más hirdetésekben is és egyszer csak beleszaladtam ebbe:

5338026_1.jpg

Először nem is értettem mi ez. Szerelem, mi más. Azonnal mutogattam a haveroknak, "Úristen, mekkora király!" - ilyen és ehhez hasonló szövegekkel küldözgettem körbe a linket. A legnagyobb meglepetés akkor ért amikor rájöttem: a legtöbb embernek még tetszik is a kocsi. Hirtelen megláttam magam ahogy a ragyogó napsütésben gurulok vele akárhol, akárkivel. Vagy csak ülni benne és vigyorogni bután. 

Sajnos az autóról nem sokat tudni, a hirdető szűkszavú volt, de a leírás alapján nem roncstelepre való. Műszakija persze nincs ("Lejárt magyar okmányokkal"), öreg is mint az országút (az eladó állítása szerint 1970-es, a wikipedia szerint ez egy harmadik generációs, vagyis 71 és 75 között gyártották). Ráadásul azt se tudom, hogy pontosan mi ez, a hirdetések között Datsun Cedric-ként találtam meg.

5338026_2.jpg

A Mazdára eredetileg egymillió magyar költőpénzt akartam félretenni, erre jön Cedric és csak annyit mond: faszt! 350 000, itt van Pesten. Az MX-5 leghamarabb év végén, de inkább '14 tavaszára lett volna meg, a Datsun ára nemsokára a zsebemben. Nem én döntöttem el, pedig az én fejemben változott valami amikor végiggondoltam ezt az egészet: akarom. Naponta nézegetem a hirdetést, nehogy elvigye valaki. Aztán persze rájöttem, hogy valószínűleg én vagyok az egyetlen aki ennyire akarja, de jobb félni mint megijedni. 

Az autóról mindössze 3 (három!) fotó van fönt, azok cserébe keveset mutatnak, az egyetlen a minőségük amire nem lehet panasz. A hátulja alapján derült ki hogy harmadik generáció (230), de többet nem árult el magáról. Se a motorról, se a váltóról nem írtak semmi mást, minthogy jó. Azóta Dani kollégám hergelés képpen felhívta a tulajt: az autó megvan még (szerencsére), régóta áll (sajnos) és hathengeres. Dízelből gyártottak 2 literes és 2,2-es sornégyet, benzinből pedig 2 literes 4 hengerest. 6 hengeresből a legnagyobb a választék: 2,0, 2,4 vagy 2,6 (csak benzin). Hogy melyik van benne azt egyelőre nem tudni, de nem is nagyon érdekel: reméltem, hogy a hengerszám 6 (mind a három variáció soros elrendezésű), még egy lusta automataváltót remélek mellé de majd meglátjuk. Apropó meglátás: nem mertem megnézni eddig az autót élőben mert:
1. féltem, hogy nagyon gatya
2. féltem, hogy megszeretem és mire megvan a zsé elviszik előlem.

5338026_3.jpg

A pénz szép lassan meglesz, ha minden igaz a trélert is megoldjuk olcsón. Ami kell még: egy megbízható szerelő, pénz, pénz és végül pénz. Fiatalon, első autónak tökéletes szopóroller. Ja és a célok: idén nyáron nyaralni menni vele és találni neki egy jó nevet, erről a Cedric-ről a Harry Potter jut eszembe de nem tudom összepárosítani fejben az autó színét meg a könyvet.

Szerző: Tokle  2013.03.29. 21:05 11 komment

Címkék: mazda mx-5 datsun cedric

A bejegyzés trackback címe:

https://datsun.blog.hu/api/trackback/id/tr325182971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ccvv 2013.03.30. 10:10:18

Üdv!

Csikós Zsolt cikkei megvannak a Totalcar-ról?

Pár mondatban kivonatolom.

Lényegesen több pénz és idő kell hozzá, mint amennyi tervezve volt/lesz.

Ahhoz, hogy napi járós legyen, ezt meg kell szorozni még kettővel.

Meg kell továbbá szorozni a "Ritkaautó-szorzóval". A szerelőknek nincs referenciájuk, hogy milyennek is kellene lennie, amikor jó, mégnehezebb az alkatrészbeszerzés. stb.

Ha az ember nem műszaki beállítottságú, akkor az nem csak további szorzót jelent pénzben és időben, hanem csökkenti az össz-élvezeti faktort is.

Számos paramétere még akkor sem lesz az igazi (értsd: mai, korszerű, kémelnyes, biztonságos, értelmes fogyasztású).

Ha a végén "szobor" lesz, nem meri az ember használni.

A kihívás nagy, a szopás mégnagyobb, de ha az embert kárpótolni tudja az az öröm, amikor megy a kocsi, akkor hajrá.

Én sose szántam rá 2-4-6 milliót egy ilyen projektre, mert a fentiek végiggondolásával úgy döntöttem, hogy máshogy elköltve azt a pénzt nagyobb örömet jelent nekem és a családomnak.

Kitartást!!!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.03.30. 11:25:55

"Nem én döntöttem el, pedig az én fejemben változott valami amikor végiggondoltam ezt az egészet: akarom."

Hogy is mondták a Transformers c. film első részében? Nem te választod az autód, Ő választ téged!

:-)

Kalappal hozzá, meg persze sok-sok pénzt!

Tokle 2013.03.30. 15:20:34

@ccvv: Csikós nagy kedvenc :)
szerencsére nincs szükségem autóra, úgyhogy inkább hétvégi autó lesz. Szobrot semmiképpen se, legyen szép patinás aztán majd meglátjuk. köszi a szurkolást^^
@klarky: valami olyasmi :) köszönöm, majd igyekszem nagyon

YAN CHI 2013.03.30. 19:01:15

Szükséged lesz egy JÓ autószerelőre. Keress valami kapcsolatot japánban. Segithet az alkatrész beszerzésben. Egy donorautó beszerzése,és tárolása megoldható? Ha ez marad a szine, a IX. kerületet nagy ivben kerüld el! Sok sikert!

Tokle 2013.03.30. 20:06:27

@YAN CHI: a japán kapcsolat egyelőre hiányzik, Karottával kezdtem levelezni hátha tud tippeket adni az elnökinél szerzett tapasztalataival. a donorautó jó tipp, csak azzal is sok szívás van, ez még egy nagy kérdőjel. a szín marad, drága az átfényezés meg amúgyis tetszik. köszi a szurkolást

AIK 2014.03.01. 17:39:44

Hello!
Érdekel mi lett a kocsival, megvetted, milyen? :)
Üdv. Krisz!

brainghost 2016.08.30. 13:32:25

Nos? Érdekel még az autó?

Speaker83 2019.07.25. 22:48:14

Hello. Most találtam ezt az oldalt.
Annak idején én is nézegettem, de el kellett engednem a dolgot.
Mi lett vele végül?

Andras Galica 2020.02.04. 21:06:19

Hali nekem is van egy ilyenem.donort kereyek

Andras Galica 2020.02.04. 21:08:12

@Andras Galica: mar láttam kéleket a tiedrölèrdekel hol lehet megnézni..az enyém gyálon van
süti beállítások módosítása